MICHAL KOBZA
ČLENEM OD ROKU 2011
"Časová vytíženost mne donutila stát se pilotem konzumentem"
První kapitola jeho modelářské kariéry ze začala psát v roce 1981,dostal od rodičů svou první stavebnici. Byl to školní kluzák ŠK-38. Se stavbou mu pomáhal jeho otec, ale když došlo k potahování křídel modelu, otec vypověděl spolupráci a pro synkovo "vzorné chování ve škole" dokončení zakázal. Nedbaje zákazu letadlo dokončoval potají svépomocí. Když bylo hotové, bylo zapotřebí éro zalétnout. Bez jakékoliv znalosti aerodynamiky, konstručních zákonitostí hodil letadlo z balkonu v 1. patře. Kluzák udělal několik ladných vlnek a střemhlav se pustil proti asfaltové ploše. První nezdar ho přiměl k návštěvě modelářského kroužku při ZŠ v Janovicích nad Úhlavou a tady po vedením Standy Petrželky začal nabírat první opravdové modelářské poznatky a zkušenosti. V kroužkové dílně si postavil své první házedlo, pak větroně FAVORIT kategopie A3, následoval MARABU na gumový svazek a tak dále. Zkrátka zcela běžný modelářský začátek. Na odborném učilišti se zúčastnil dovednostní soutěže s modelem větroně ANDULKA kategorie A1, který ovšem nepřežil svůj první let a tím byla ukončena první modelářská kapitola.
Po devíti leté přestávce v roce 1997 oprašuje nářadí a světlo světa spatřuje BRYGADÝR na pohon motorem CO2 . (Létal prý velmi dobře a o jeho destrukci se zasloužilo padající prkno při rekonstrukci domku v roce 2003. ) To bylo na dalších pár let vše.
V roce 2004 si pořídil u klatovského prodejce modelářských potřeb svůj první RC set SKY LADY. Letadlu se moc létat nechtělo a tak skončilo na skříni, aby "uzrálo". Po čase se objevil kamarád, který se jal "osvobodit" bolešinské nebe s jakým si polystirénovým deskoletem. "Když Ty můžeš létat s tímto, tak já naučím létat tu svou Lady". Sky Lady prošla mnoha úpravami a jednoho letního dne v roce 2005 prošla předletové zkoušky, zálet, první let a mužská ješitnost byla ukojena. V roce 2006 si koupil nový vysílač Graupner MC-12, letadlo TRAINER od Ripmaxu s motore MAGNUM XL 7,5 ccm a začal se účastnit modelářského dění na nedalekém Bolešinském letišti.
Jeho hangárubylo mnoho letadel se spalovacím, ale i elektromotorem. Například DEWOITINE D520, P-51D MUSTANG, FW-190 či "otloukánek" TRAVEL AIR, DROMADER, FLY VENDY oba z dílny Vaška Kasíka, SLINGSBY T-31M, VIKING oba z dílny Jirky Veinfurta a AIRCO DH-2