modelklub Bolešiny

LETU ZDAR !!!

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Tisk

 

 

MICHAL KOBZA

 

 

 

michal kobza

 

ČLENEM OD ROKU 2011

 

"Časová vytíženost mne donutila stát se pilotem konzumentem"


První kapitola jeho modelářské kariéry ze začala psát v roce 1981,dostal od rodičů svou první stavebnici. Byl to školní kluzák ŠK-38. Se stavbou mu pomáhal jeho tatínek,ale když došlo k potahování křídel modelu,otec vypověděl spolupráci a pro synkovo "vzorné chování ve škole" dokončení zakázal. Nedbaje zákazu letadlo dokončoval potají svépomocí. Když bylo hotové,bylo zapotřebí éro zalétnout. Bez jakékoliv znalosti aerodynamiky,konstručních zákonitostí hodil letadlo z balkonu v 1. patře. Kluzák udělal několik ladných vlnek a střemhlav se pustil proti asfaltové ploše. První nezdar ho přiměl k návštěvě modelářského kroužku při ZŠ v Janovicích nad Úhlavou a tady po vedením Standy Petrželky začal nabírat první opravdové modelářské poznatky a zkušenosti. V kroužkové dílně si postavil své první házedlo,pak větroně FAVORIT kategopie A3,následoval MARABU na gumový svazek a tak dále. Zkrátka zcela běžný modelářský začátek. Na odborném učilišti se zúčastnil dovednostní soutěže s modelem větroně ANDULKA kategorie A1,který ovšem nepřežil svůj první let,a tím ukončil svou první modelářskou kapitolu.

Po devíti leté přestávce v roce 1997  oprašuje nářadí a světlo světa spatřuje BRYGADÝR na pohon motorem CO2 . (Létal prý velmi dobře a o jeho destrukci se zasloužilo padající prkno při rekonstrukci domku v roce 2003. ) To bylo na dalších pár let vše.

V roce 2004 si pořídil u klatovského prodejce modelářských potřeb svůj první RC set SKY LADY. Letadlu se moc létat nechtělo a tak skončilo na skříni,aby "uzrálo". Po čase se objevil kamarád,který se jal osvobodit bolešinské nebe s jakým si strojem z polystirénu (dvě desky slepené na kříž k sobě). "Když Ty můžeš létat s tímto,tak já naučím létat tu svou Lady". Sky Lady prošla mnoha úpravami a jednoho letního dne v roce 2005 prošla předletové zkoušky,zálet,první let a mužská ješitnost byla ukojena. V roce 2006 si kupuje nový vysílač Graupner MC-12,letadlo TRAINER od Ripmaxu s motore MAGNUM XL 7,5 ccm a začíná se účastnit modelářského dění na nedalekém Bolešinském letišti.

 Momentálně v Hangáru Pihovice stojí  šest letadel se spalovacím motorem.                          Například DEWOITINE D520, P-51D MUSTANG, FW-190 či "otloukánek" TRAVEL AIR. Modelů na elektropohon má asi deset. Uvádí skvosty své letky jako je DROMADER a FLY VENDY obě z dílny Vaška Kasíka, SLINGSBY T-31M a historický model VIKING oba z dílny Jirky Veinfurta. Nejčerstvějším přírůstkem se stal AIRCO DH-2

 

   9.9.2012 na letiti 049              kobza 1           

ukonen przdnin 2011 265

setkn historickch model 2012 218              setkn historickch model 2012 247

 

Vzkazy

Návštěvnost

Anketa